dinsdag 21 februari 2012

Start verdiepdingen!

Tjaa, wat heb ik gedaan met de opgestoken kennis van 23 dingen..persoonlijk niet heel veel. Ik ben geen fan van sociale media, ik hoef niet zo nodig alles met iedereen te delen of van anderen te weten. Mijn Delicious account haal ik af en toe te voor schijn maar in de bibliotheek minimaal. Wel onderhoud ik mijn LinkedIn; je weet nooit waar dat toe kan dienen!! Grappig is dat ik daar ook oud klasgenoten etc. tegen kom!!

Ik weet nog niet of ik voor de verdiepdingen ook een Twitter account moet maken maar deze wil ik voor de zomer sowieso aanmaken. Mijn jongste dochter gaat twee weken met een vriendin en haar familie naar Portugal...
en zij twittert heel wat af. Op deze manier kan ik haar goed volgen.



En dan de toepassingen op de werkvloer: het is fijn om kennis van zaken te hebben. Hoort ook bij de algemene ontwikkeling vind ik. Ik kan bijna alle vragen op dit gebied van klanten wel beantwoorden maar zoveel vragen hierover krijg ik niet. Meestal zijn de vragen van klanten meer ICT-technisch. (Waarom kan bepaalde downloads niet afdrukken of hoe bewaar ik een document op mijn usb-stick). De meeste mensen redden zich wel en jongeren al helemaal. Mijn dochters krijgen op school multimedia lessen en zij weten meer van de tegenwoordige ontwikkelingen doordat ze allebei een smartphone hebben. Om als bibliotheek een rol te vervullen in de digitale wereld lijkt mij een samenwerking met scholen een must. Of je moet met aantrekkelijke “gameparty’s” voor de dag komen;misschien dat je dan de jongeren bereikt.

1 opmerking:

  1. Ha, die informatie-ingrid!
    Ben benieuwd naar je info, dit ziet er al goed uit! Duidelijke blog. Zo vergaat het velen van ons. Sommigen vinden dat delen in onze genen zit, zo zie je maar dat iedereen er, gelukkig, verschillend over denkt.
    En nee, je hoeft niet zelf een Twitteraccount aan te maken. Maar het is inderdaad een feit: wil je een beetje op de hoogte blijven van wat je kinderen uitspoken; zodra je ze gaat volgen ben je volledig op de hoogte. Weet niet of je er blij van wordt, dat is een heel andere vraag!
    Klopt, wat je over kennis van zaken hebben schrijft. Wij moeten als medewerkers bibliotheek toch enigszins op de hoogte zijn. De 23 dingen zijn een begin.
    Succes met deze verdiepdingen!
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen