dinsdag 21 februari 2012

Ding 24

Ahum... nipt gezakt voor de mediatest. Vond sommige vragen ook wel erg vaag maar goed, er valt nog genoeg te leren. Ik zie dat ik in mijn vorige blogbericht eigenlijk al de vragen van ding 24 behandelde.
De bibliotheek heeft zeker een adviserende rol m.b.t. mediawijsheid maar of we dat voor jongeren ook kunnen zijn...zoals ik al benoemde krijgen mijn dochters (14 en 16) op school multimedialessen en zitten ze echt niet op een "les" in de bieb te wachten.

Ik heb onlangs de info over de movietrader bekeken en ik kan me voorstellen dat de bieb samenwerkt met een school. Op die manier bereik je de jongeren wel.
Dus voor de week van de mediawijsheid zou ik gaan samenwerken met een school en een afwisselend programma samenstellen tussen bijvoorbeeld een movietrader op de pc's en een leuke game; iets waarbij je lichamelijk ook in actie komt (WII).

2 opmerkingen:

  1. Heeey je bent al weer goed bezig zie ik. Zet hem op, ben eigenlijk wel benieuwd wat er allemaal voorbij komt. groetnis, m@rgrytsje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, dat zouden er nu meer moeten doen: reageren op elkaars blog! Oorspronkelijk ook de opzet van de cursus, je krijgt interactie en kunt van elkaar leren. Maar ja, heel begrijpelijk, dit blijft er vaak bij.
    En lastig is het: 14 en 16 jaar zit inderdaad niet echt op een mediales in de bieb te wachten. Maar wat zou het goed zijn als we zichtbaar worden óp school, bijvoorbeeld met Biebsearch. En vaak trouwens, lijkt het als kinderen heel mediawijs zijn, maar kunnen ze vooral verschrikkelijk goed omgaan met smartphone's, games etc. Goed zoeken en de resultaten interpreteren is vaak een ander verhaal.
    Groeten,
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen