maandag 5 maart 2012

Ding 25


(foto van home-screencast)
Ik heb een screencast gemaakt!..heel simpel gehouden en zonder geluid aangezien ik geen mic. bezit. Met het lezen van alle informatie was ik al veel tijd kwijt dus heb ik maar een kort filmpje gemaakt over eerder geleende titels in mijn menu. Het invoeren van tekstballonnen is mij niet gelukt...
Ik las in de instructies van Erwin Boogert dat je vooraf het best een draaiboek kan maken. Dit kan ik me goed voorstellen! Wel zo handig.

Als toepassing voor op de website van de bieb lijkt me screencasting erg nuttig. Op de werkvloer laat ik nog heel vaak aan mensen zien hoe ze thuis in mijn menu kunnen zien welke boeken ze al eerder hebben gelezen. Een kort instructiefilmpje kan daarbij helpen al ben ik bang dat niet alle klanten geduld/tijd hebben om dit te bekijken.
Hieronder mijn screencast:

Screencast

1 opmerking:

  1. Hallo Ingrid
    Ik had al veel informatie gelezen over screencast, maar er zelf nog niet eentje gemaakt. Jouw screencast heeft mij het juiste zetje gegeven om dat wel te doen.
    Je zou het inderdaad heel goed kunnen toepassen voor uitleg van de diverse mogelijkheden op onze website. Het is niet echt moeilijk en als je het heel kort houdt en goed presenteert gaan onze klanten er volgens mij wel gebruik van maken.

    Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen