woensdag 21 maart 2012

Ding 26


Foto: Google
Mijn naam levert op Google verschillende hits op. De site van de bieb waar mijn naam vernoemd wordt in het kader van de bibliotheek aan huis en de digitale nieuwsbrief. De eerste hit is van LinkedIn; daar heb ik inderdaad een account. Verder nog een link naar Schoolbank en ook naar Hyves waar ik me allang voor af heb gemeld...dit afmelden was lastig en een hoop gezoek maar blijkbaar wordt er nog steeds gelinkt naar mijn naam. Ik krijg in de mail ook nog steeds updates van Hyves terwijl ik hier dus niks mee doe. Misschien nog eens verder kijken hoe ik daar nog van af kom.

De info m.b.t. identiteitsfraude maakt me nog eens extra bewust van het feit dat er rare dingen kunnen gebeuren als iemand jouw vertrouwelijke gegevens heeft...

2 opmerkingen:

  1. Hoi, je kunt in 1x alles over jezelf te zien krijgen op de site www.telefoonboek.nl. Hier kun je mensen zoeken die je uit het oog verloren bent, maar ook op je eigen naam kijken waar je op 't web verschijnt
    bij personen - zoek profiel. Wel grappig om te doen :) succes Ingrid, groetnis M@rgrytsje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Informatie-Ingrid!
    Ja, aanmelden voor een site gaat vaak stukken sneller dan je ervoor afmelden. Dit laatste gaat vaak gepaard met erg kleine lettertjes achter een bijna onzichtbaar kopje o.i.d.
    Gelukkig kun je bij alle sites welke je gaat bekijken voor deze cursus aanmelden met de in het Ding genoemde code. Scheelt ook in vervuiling van het web, als je een site verder toch niet meer gebruikt.
    En inderdaad kan een beetje nadenken over wat je publiceert ook geen kwaad. Vakantiefoto's in bikini? De één vindt het geen punt, een ander heeft toch liever niet dat deze door iedereen kan worden bekeken.
    Maar gelukkig heb je dit soort dingen zelf in de hand!
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen