woensdag 28 maart 2012

Ding 28


Foto: Medicalfacts.nl
Poe hé, wat een leesvoer. Eerlijk gezegd wist ik niets van crowdsourcing en crowdfunding.Als je het zo leest lijkt het heel logisch om gebruik te maken van elkaars kunnen. Durf te vragen lijkt idd een kans voor de bibliotheek maar dan moet je er wel actief mee om gaan;in dit soort dingen tijd en energie steken en niet er zomaar bij omdat we dan zo interessant lijken. Keuzes maken uit de grote brei van mogelijkheden is voor de bibliotheek heel belangrijk!!
Mooi om te zien die DSB film; vele handen maken licht werk.

Ik heb op Tenpages.com gekeken bij boeken die inderdaad zijn uitgegeven. Bijvoorbeeld: Ik date maar wat/Suzanne Buis en nog 59 ander boeken die daadwerkelijk uitgegeven zijn!

Ook gekeken bij de Australian Newspapers; eerst nog uitgezocht wat een captcha is....had ik nog nooit van gehoord. Ik heb inderdaad een paar verbeteringen kunnen maken.

Vebeterdebuurt deed het niet in Leeuwarden en ook niet in Leeuwarderadeel. Nog niet helemaal werkzaam dus..

Ook GWAP was niet werkzaam: please try later maar ik vind het nu wel genoeg geweest. Zoveel informatie en drukke websites waar ontzettend veel tijd in gaat zitten maken mij niet veel wijzer, je ziet door de bomen het bos bijna niet meer. Dit was wel een hele uitgebreide opdracht!!

Voor de bibliotheekwereld zou zoiets als durftevragen wel erg interessant zijn alleen dan geen antwoorden van bibliothecarissen zoals bij Aladin maar van andere klanten.

1 opmerking:

  1. Hallo informatie-Ingrid!
    Jahaa, met het ene Ding ben je zo klaar, met het andere ben je iets langer bezig. Klik ook eens op de coachesblog wat wij daarover hebben vermeld...
    Jij bent er grondig doorheen gegaan, als ik het zo lees. Dit was inderdaad veel info, maar duidelijk verwoord! Klik toch ook nog eens op de link naar Kickstarter. Biebboot heeft over het inzetten hiervan een leuk voorbeeld op haar blog gezet.
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen