woensdag 21 maart 2012

Ding 27


Foto: copyrightauthority.com

Meestal als ik een afbeelding nodig heb, ga ik naar Google afbeeldingen. Bij een afbeelding die ik op mijn blog plaats vermeld ik altijd de bron. Verder gebruik ik niet zo vaak een afbeelding in het openbaar.Zoeken op Flickr met "the commons" vind ik met Nederlandse woorden minder afbeeldingen dan met Engelse woorden. Via Google afbeeldingen kom je veel meer variatie tegen zoals tekeningen etc. Mijn voorkeur gaat dus niet uit naar Flickr..

Een verdacht stukje tekst zoeken? Lastig want wat is verdacht? Ik begrijp niet hoe je dit in Google boven water krijgt? Moet je dan het stuk "verdachte tekst" gaan googlen?

Gebruik maken van andermans tekst vind ik in principe not done...maar in de tijd dat ik het onderhoud van de website deed heb ik wel eens creatief zitten plakken en knippen in bestaande teksten....

3 opmerkingen:

  1. Hoi Ingrid

    Het zoeken van allerlei soorten afbeeldingen gaat inderdaad prima via google. Voor foto 's is Flickr een hele mooie site. Uiteraard na toestemming van en met vermelding van de maker. Ik heb dat tijdens mijn eerste cusus 23dingen een keer niet gedaan met als gevolg meteen een reactie van de fotograaf op mijn blog. Die kon dus zien dat zijn materiaal gebruikt was.

    Verdachte stukjes tekst komen volgens mij vaak voor in scripties en werkstukken. Via de zoekbalk van google op te sporen. Google zoekt namelijk ook in teksten van allerlei documenten en wetenschappelijke artikelen. Er is ook software te downloaden die helpt bij het opsporen van plagiaat. Ik las dat er zelfs en wet is waarin staat dat studenten van de opleiding verwijderd worden als ze plagiaat plegen.

    Wel eerlijk dat je toegeeft, dat je na de kleuterschool ook nog wel eens creatief hebt zitten knippen en plakken!

    Groeten Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En Ingrid, volgens mij was dit ding 27........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ja, dat stond er ook duidelijk!
    Sorry.......

    BeantwoordenVerwijderen